Ook jij hebt er vast al wel eens een gelezen. Een argument waarom een product of dienst word aangewezen of juist niet. Natuurlijk trekt een goede review potentiële cliënten vaak over de streep. Was jij ooit zo tevreden dat je zelf een recensie schreef? Wij zijn altijd blij met de berichten die wij krijgen van tevreden cliënten. Het is de vorm van mond-op mond reclame waar elk bedrijf blij mee is. Maar er zijn meer redenen waarom reviews belangrijk zijn.
Wist jij dat
20% van de Nederlandse consumenten wel eens een online review schrijft.
75% van de consumenten online reviews leest.
25% van de aankopen wordt bepaald aan de hand van een review.
Dat zijn best wel pakkende cijfers, toch? Niet gek dus dat wij regelmatig aan jullie vragen een fijne recensie achter te laten. Tegenwoordig is een recensie niet alleen door een geschreven stukje te plaatsen. Ook de socials worden gebruikt een product of dienst aan te prijzen. Hierop worden eigen ervaringen vaak gedeeld. Je hebt het vast wel eens op onze instagram voorbij zien komen. Een verhaal van een van onze cliënten. Deze vertelt enthousiast dat ze bij ons weer keer los gemasseerd is en energiek zijn of haar dag weer vervolgd.
De grootste voordelen van een review ( voor de consument en verkoper).
1 reviews helpen om het vertrouwen van de consument ( jij dus) te winnen.
Want als andere tevreden zijn dan maak jij gemakkelijk een besluit. Tenslotte zijn zij ervaringsdeskundig.Zij hebben het product al in huis of hebben de dienst al eens ervaren.
2 reviews helpen uw omzet te verhogen en uw marge te verbeteren.
En dat is logisch. Want bij een goede recensie is de kans groot dat jouw product of dienst beter wordt verkocht.
3 Reviews geven je feedback voor product- en serviceverlening.
Bij punt 3 het meest te leren van de recensies die wat minder goed zijn. En natuurlijk is het niet leuk als cliënten schrijven dat ze niet helemaal tevreden zijn. Maar zit niet in zak en as. Haal er je voordeel uit. Wat schrijven deze klanten? Waar ging het mis en vooral wat kun jij doen om dit een volgende keer te voorkomen. Zie het maar als positieve feedback. Haal deze recensie dus niet weg maar leg uit wat jij gedaan hebt om te voorkomen dat deze ongemakken een volgende keer terug komen.
4 Reviews geven inzicht in uw doelgroep. (wat vinden uw klanten echt belangrijk).
Last but not least. Want zoals hierboven met een negatieve recensie kun je ook heel veel halen uit een positieve recensie. Waar werden jouw cliënten nu heel blij van. Wat benoemen zij als voornaamste reden bij jouw terug te keren. Wie zijn deze positieve ervaringen? Is dit een jonge doelgroep?, zijn het veelal mannen of juist vrouwen. Het zorgt ervoor dat jij heel gericht kan inzetten op de wensen en behoeftes van jouw cliënten.
We schreven het al…ook wij zijn blij met goede recensies! Laat jij er eentje achter? Dat kan op facebook of instagram. Dat kun je naar ons appe of vertellen dan maken wij er een mooi verhaaltje van. Hou je niet in!
https://www.facebook.com/mosensegeldrop/reviews/?ref=page_internal
https://www.linkedin.com/feed/
mosense_geldrop